7 Ara 2015

DÜŞÜYORUM ANNE TUT BENİ

ÇOCUKLAR DÜŞE KALKA BÜYÜMEZ

Hayatta ne kadar çok doğru bildiğimin yanlış olduğunu öğreniyorum.

büyüyüp öğrendikçe eğlence azalmıyor merak etmeyin..
başlığa dönersek, bebeklerin kafasını her çarpmasında düşmesinde beyin hücrelerince çok kayıp olduğu, birçok hücre öldüğü bilimsel gerçektir.
bir anne nin tek sorumluluğunun bebeği yedirip altını temizlemek olmadığı malumumuz.
bu esnada güvenliği en temel konu, belkide beslenmeden önce.
bir şekilde acıktığını susadığını anlatır bebek.
ama yatağın kenarından düşeceğini anlatamaz miniğimiz.
güvenlik tedbirlerimizi tekrar gözden geçirmeden nefes almayalım lütfen.
tamam tamam pardon, nefes alalım ama sık kontrol etmeyi unutmayalım.

kaş yaparken göz çıkarmayınız
konu güvenlik olunca diken diken tüylerimi kabartıp koruduğum miniğimin en çok başına işi ben getirdim.
yeni yürüdüğü zamanlar kollarımdan zaten inmek istemez diye güvenli tutmayıp kaydırdığımda yüzü yere yapışıp dudağı patlamıştı o gün ikimizde ağladıktan sonra, artık aynı şeyleri düşünmediğimizi bebeğiminde düşünce ve istekleri olduğunu idrak ettim.
ve ikimiz için de düşünmem gerekli olduğunu öğrendim.

evde aldığımız basit önlemler 

ev kazalarını önlemek için aldığımız tedbirlerin başında çekmecelerin kulplarını çıkarmak oldu.
bu fikri bulup babasına söylediğimde bir çok fikir gibi olmazzzzzz diye diye tepindi.
ama oldu çokta güzel oldu. en alt çekmeceyi ona ayırdım karıştırması için diğerleri güvenli, çekmeceleri merdiven yapıp tırmanamayacağı için düşmez de.
yeni tırmanma döneminde sandalyeleri masa çevresinden uzak tuttum. Böylece masadan düşmesini önledim.
televizyonu sabitledik.
prizleri kapattık.
küçük parçaları oyuncakları beraber oynadıktan sonra kaldırdım.
kapı üzerine nalburdan aldığımız kancalar da hayat kurtardı. kapıları istemediğimiz zamanlarda açamıyor, ev içinde anahtar kullanmıyoruz çevirip içeride - dışarıda kalamaz.
asla yatak üstünde yalnız bırakmadım yalnız uyutmadım.
bir daha da onu hep sıkı tuttum. Düşürmedim.


  • bebeğim biraz ele avuca gelince onu yerde hergün biraz sertçe evire çevire ufaktan düşmeyi tutunmayı öğrettim. bunu öğreten merkezlerde var. biz karga tulumba evde yaptık hem eğlendik hem keşfettik. artık sırtımızdan inmeyi güvenli olarak öğrendi. gönül rahatlığı ile büyüğebilir.
  • denge çalışmalarımız sürekli devam ediyor böylece her yönden gelişimini desteklemeye elimden geldiğince devam ediyorum. 
o nun bütün dünyası oyun olduğuna göre
bu aşamada oyuncaklarda da en bebekliğinden halkalar ve kuleler ile başladık.        
bloklar ve denge terazileri favorimiz. artık her oyuncak ile kule dizip, topla deviriyoruz.biz çok eğleniyoruz tavsiye ederiz.  

Evde alınabilecek önlemler için sizde yorum bırakırsanız hepimiz okur faydalanırız.             


www.piramigo.com

www.piramigo.com

www.piramigo.com

www.piramigo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder