16 Ara 2015

UÇAN ARABALARIMIZ YEMEK YİYEN AYIMIZ VAR BİZİM

Evimiz de uçan süpürgeli cadılar dans etmiyor ama, havada asılı benzin istasyonlarımız uçan arabalarımız yemek yiyen ayımız çay içen arabalarımız var. Hep beraber aynı çatı altında toplandık yaşayıp gidiyoruz şimdilerde.
Çoğul cümle çünkü durum bu...

Oğlumun hayallerine ortak olmuyorum ona öğretme çabası da değil sadece bundan keyif alıyoruz.
Her oyun kuruşumuz da hadi eğlence başlıyor diye heyecanlanıyoruz.

Onu hiç kısıtlamayacağımı çok iyi biliyorum, elimden geldiği aklımın erdiğince de destekleyeceğim.
Daha planlarım var beraber balıklara denize para atacağız, balıklar bulunca sevinsin bakkala gidip bir şey alsınlar diye..Evet bu benim masalım dı küçükken.
Benim çocukluk dönemim de rahmetli dedemle bahçede oturup bulutları seyreder, bazen bir trene bazen bir pamuk şekere benzetir birbirimizin gözüyle bakmaya çalışırdık, yine çok keyif aldığım patlamış mısırlar için de aynısını yapardık. Dedem bunu kendi çocukluğunda da yaparmış ben ise hala yapıyorum. O bulutlar bazen rüzgarla süzülürken başka şekil de alıyorlar ya , işte o daha da heyecan  verici oluyor.
Kemal ilk taşla tanıştığında bak sanki arabaya benziyor dediğimi sonradan taşları araba yapmasıyla farkkettim . artık her sokağa çıktığımızda bulduğu taşı yol boyunca elinde tutuyor ve sonra gittiğimiz yere hediye veriyoruz. Bir kaçtane de boyadığımız taş arabalarımız var. Bende çok severmişim taş toplamayı..
Sanırım bizimki biraz genetik miras. 

Hayal gücünün çocukların olumlu gelişimi ve  ileri ki dönemde pozitif davranişları için yaratıcılıklarının gelişimi için çok faydalı olduğu bilinmekte. 
Çevremde duyduğum gördüğüm de, çocuklara hemen doğruyu öğretme çabalarında ki ebeveynler yada çevre çocuklara yapılan,  dalga geçme doğruyu öğretme çabaları ve etiketlemeler.

Düşünsenize 30 yaşına gelmiş bir kişinin pazarda harıl harıl lambaları ovuşturup sihirli cini aradığını... zaten vakti gelince her şey normale dönecek.

Çocuklarınızın hayallerini sınırlamayın ve sınırlanmasına müsade etmeyin. Gelecek onların hayalleri kadar var.
Anı yaşamaların dan hiç vaz geçirmeyin .
Yıllar sonra baktığınız da düşünsenize ne çok anınız olacaktır , 
Birlikte kuracağınız oyunlar da hayal gücünün gelişmesine ve kelime zenginliğine kavuşmasına yardımcı olacaktır. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder